مسجد ترحیم ختم

مکان شما:
مسجد ترحیم ختم

مسجد ترحیم ختم

در مسجد ترحیم ختم بسیار سخنرانی در مورد واقعه ی عاشورا، اهداف بزرگ پیامدها و درس هایی داشته است. گاهی نتایج در کار است که مورد هدف بوده است. از این عمل میشود درس هایی گرفت.

نحوه برگزاری مراسم های ختم در مساجد کمی متفاوت تر است از مکان های دیگر. چرا که در مساجد از گروه موسیقی ترحیم و خواننده ترحیم عرفانی استفاده نمیکنند، و کار را به مداح ختم خوان و یا مداح دشتی خوان سوزناک خوان و یا همان مداح بهشت زهرا میسپارند.

اسناد موجود که بعدش چه اتفاقاتی افتاده است و تاثیر هایی که داشته است و آنجا دانشگاه بزرگی بوده است. مشهورترین سند که در مسجد ترحیم ختم بیان شد این بود که از هدف امام وصیتی است که امام حسین به محمد حنفیه برادرش میگوید.

محمد بدان من بیرون نمیرم و خروج نمیکنم برای راحت طلبی که به مال برسم یا ریاست طلبی یا طغیان کنم و… اصلا و ابدا ظلمی نمیکنم. من خروج میکنم چون امت از مسیر خود خارج شده است. مخصوصا بعد از رحلت پیغمبر. آینده ها و بشریت بداند باید امر به معروف را زنده کنم و در مقابل منکر بایستم. سیره ی جدم و پدرم علی جز رعایت حقوق نیست.

تهمت های زیادی مشرکان به عاشورا زدن. شهادت هدف نبوده اقامه ی امر به معروف هدف بوده. امام با فرزدق برخورد میکنند که در راه با هم در راه کوفه و سوال میپرسه از کوفه خبر میگیرد میگوید کوفیان قلبشون با شماست و شمشیرشون هم به سوی شماست.

مسجد ترحیم ختم به طور عمده در این مورد بحث میشود که ابن جوزی و… نقل میکنند امام فرمودند من میبینم فساد در زمین زیاد شده اطاعت از شیطان از اطاعت از خدا بیشتر شده است و این جهاد نیاز دارد. از منظر خانم ها هم نگاه میکنیم به عاشورا و مقام زن، ایام اسارت قافله و اهمیت حظور حضرت زینب در این حماسه. بسیار قابل توجه است این موضوع که در بسیاری از کتب نوشته شده است نقش بانوان شعیه در خصوص اسلام شناخته میشود. در این راستا نگاهی میکنیم بدون مصداق های منظور دار. متناسب با زمانه ی خود ان تاریخ و آن عصر در فضای امروز و دانشگاه و… باید از تاریخ هم بگم با سند و اشاره هایی داشته باشیم.

حضرت زهرا با نام صدیقه ی طاهره با سن کم این قداست و مقام را به خود میگیرد. به الهی بودن تا صبح قیامت اثر گزار است. در بسیاری از مکان ها مخصوصا مسجد ترحیم ختم گفتگو برای کسانی که اعتقادی ندارند برای آنها گفتگو فایده ای ندارد. ام ائمه بودن توانمندی های خودش را در شرایط محیطی اون زمان هیچ کس نداشت روحیه ای مبارز داشت از کودکی سهم کودکی خود از پیغمبر دفاع میکرد حتی با سن کودکی خانه ی او در مدینه مکان امن و خانه ی امید بود برای نیازمندان و گرفتاران.

شخصی وارد مسجد شد و کسی کمکی به آن نکرد و آدرس خانه فاطمه را میدادند. از غذای خونه خودش و بچه ها میبخشد لباس خودش میبخشد. و… تحلیل های گوناگونی دارد. با وجود گرسنگی ایثار میکنند. مهمان را سیر میکند رفع نیاز نیازمندان به صورت احسن انجام میداد. بانوی خیرات را میتونیم به حضرت زهرا بدهیم. و فقط محل رفع رجوع مردم نبود رفع معارفات و مشکالات و دعواها و اختلافات مردم هم بود. در مادری و همسری و ایفای نقش خانگی کیفیت بالند و بسیار فوق العاده ی ای بودن تعیبر های زیادی وجود دارد. مهیا کردن همه ی شرایط رشد بیشتر بر عهده فاطمه بود برای بچه ها. در کنار اینها یک زن کنش علمی است. بسیار مورد عنوان قرار گرفت در مسجد ترحیم ختم که بانوی دو عالم  مرجع دانش دینی بودن در عصر خودشون بودن. به عنوان یک عارف و انسانی که در غرق ذات الهی است.

دانش کلام: بخشی از فرمایشاتش نقل شده بعد از رحلت پیغمبر نقل شده است.  باشد که این مطالبی که از تاریخ اسلام و زندگی اهل بیت گفته شد در سایت سرای فانی باعث رشد و پیشرفت از نظر عرفان و دین مذهب و تدین در عزیزان و مخاطبان باشد. در این سالهای اخیر بخاطر وجود این ویروس کرونا بسیاری از مساجد جهت مراسم های ترحیم ختم تعطیل شدن و بستر در مسجد ترحیم ختم آماده نبوده تا سخنرانان این مطالب را بازگو کنند. اما باید به طرق دیگری این مطالب به مردم رسانده شود تا مردم از این سیره و مرام و مسلک فاصله نگیرند.

جستجو کردن

ارتباط با ما!

ما به شما تضمین میدهیم، مراسم شما را به بهترین شکل و بالاترین کیفیت مدیریت و برگزار میکنیم
توجه

خدمات ما

آخرین مقالات