مداح دشتی سوزناک مجلس ختم

مکان شما:
مداح بهشت زهرا

مداح مادر

دشتی

مداح دشتی سوزناک مجلس ختم

با توجه به سبک ها و روش های مختلف اجرای مراسم های ختم و ترحیم، بعضی از صاحبان عزا دوست دارند که مداحی به صورت سنتی و بسیار سوزناک توسط مداح بهشت زهرا اجرا شود و پیدا کردن مداح دشتی سوزناک مجلس ختم برایشان معضلی بزرگ میباشد.

از آنجایی که کسی که عزیزش را از دست میدهد غم بزرگی متحمل میشود و برای اینکه کمی فشار این عزای بزرگ کم شود باید حالت روانی، احساسی و عاطفی برای انسان اتفاق بیوفتد و به اصطلاح تخلیه شود و با گریه و شکوه و مویه، کمی تسلی بگیرد.

برای این منظور مداح دشتی خوان و زبان حال خوان با خواندن اشعار سوزناک و خواندن زبان حال بازماندگان و اشاره به لحظه های با هم بودن و فراق و جدایی و جای خالی عزیز سفر کرده فضایی بسیار غم انگیز برای مراسم ایجاد میکند تا تداعی خاطرات شود. برای صاحبان عزا و عزیزی که داغدیده است گروه با تجربه و با سابقه سرای فانی این امکان را فراهم می آورد.

پیشنهاد مجموعه سرای فانی به عزیزانی که مذهبی هستن این است که میتوانند این مراسم را با مداحی بدون نی و با مداح دشتی سوزناک برگزار کرده و یا با همراهی نی سوزناک و تک نوازی نی که به حزن و غم و اندوه این مجلس ختم می افزاید برگزار کنند. تصنیف های عجب رسمیه، سه پنج روزه، گل پونه ها،  در روضه خوانی پدر یا مادر از دست رفته و یا جوان ناکام ، با توجه به مناسبت مراسم اجرا میگردد.

مداحی سبک دشتی

آواز دشتی در بخش آواز ایرانی بسیار مهم و پر کاربرد است  دشتی به دو صورت خوانده میشود.

1- آوازی که بصورت آواز و با تحریر های مقطع و سنتی اجرا میشود که، از متعلقات دستگاه شور است که در گروه موسیقی چه نوازنده و چه خواننده در لحظه اجرا بسیاری از نظرها را به خود جلب می‌کند.

2- دشتی محلی، که برای مداحی زبان حال و سوزناک استفاده میشود. به زبان شروه فایز دشتستانی بسیار حال و هوای غم و اندوه به مجلس میدهد.

تفاوت بین دشتی محلی و دشتی آوازی چیست؟

1- در سبک دشتی آوازی، تحریر های مقطع زیاد استفاده میشود ولی در دشتی محلی تحریر های مقطع زیاد استفاده نمیشود.

2- برای خواندن دشتی محلی فقط رباعیات به کار برده میشود ولی برای خواندن دشتی آوازی، هم رباعیات و هم غزلیات و… را میتوان استفاده کرد.

3- خواندن دشتی آوازی از قوائد خاص خود برخوردار است مثلا، از درآمد شروع وسط اوج و فرود اما دشتی محلی از این قوانین مستثنا است.

مداحان ترحیم و مجالس ختم که در این حوزه فعالیت میکنند بسیار زیاد هستند، اما نکته مهم برای شما عزیزانی که کیفیت اجرا و آبرومند برگزار شدن مراسم برایتان از اهمیت بالایی برخوردار است، نمیتوانید مراسمی که فقط و فقط یک بار در طول عمر یک انسان که بسیار آبرومند و سرشناس بوده، و یاد و خاطره خوشی در همه ذهن ها دارد، به شخصی واگذار کنید که از تجربه کافی برخوردار نبوده و ممکن است مجلس را خراب کند.

از این رو ما در مجموعه سرای فانی سبک مداح دشتی سوزناک را که توسط استاد مجرب محمد چراغعلی اجرا میگردد را پیشنهاد میکنیم. ما به شما این تضمین را میدهیم که مراسم ختم شما با بالاترین کیفیت و نظم و بهترین اجرا برگزار گردد، چرا که یکی از فنون و تخصص های استاد این است که دشتی را در اوج اجرا میکند. برای مشاوره رایگان از طریق راه های ارتباطی صفحه ارتباط با ما اقدام نمایید. 

مداح ختم دشتی

از حاج عباس مفتاح میتوان نام برد که از بهترین مداحان دشتی محلی شیرازی و داوود مهذبیه نام برد.

در زمینه ی ترحیم مرحوم حاج حسن شیرازی که صاحب سبک بود و بسیاری از مداحان ترحیم ختم از ایشان تقلید میکنند.

مداح دشتی با نی

اگر مداح با نوازنده ی نی ای که مسلط به نواهای دشتی محلی شیرازی شروه فائز خوانی باشد و با خواننده هماهنگ باشد مکمل بسیار زیبا و سوزناکی میشود. قالبا نی برای دشتی و دشتستانی و… ساخته شده نوای نی جنس صدای غمگینی دارد. چرا که هر چقدر هم ملودی های شادی بنوازد اما باز هم جنس صدای غمگینی دارد.

یکی از دلایل اینکه از نی برای مجالس ترحیم مراسم ختم یا عزاداری ها استفاده میشود همین است. البته مراسم های ترحیم لاکچری و مخاطبانی مشتری گروه موسیقی ترحیم یا گروه موسیقی ختم هستن با این سبک ها مخالف هستند. امیدواریم این مطالب در گروه ترحیم سرای فانی برای شما مفید واقع شود.

پخش ویدیو
جستجو کردن

ارتباط با ما!

ما به شما تضمین میدهیم، مراسم شما را به بهترین شکل و بالاترین کیفیت مدیریت و برگزار میکنیم
توجه

خدمات ما

آخرین مقالات