اجرای تصنیف سنتی در مراسم خاکسپاری و تالار

مکان شما:
اجرای تصنیف سنتی در مراسم خاکسپاری و تالار

اجرای تصنیف سنتی در مراسم خاکسپاری

شماره تماس جهت رزور مراسم ترحیم و کسب اطلاعات بیشتر: 09125033474

در این سبک از مراسم ختم گرداننده مراسم تصنیف سنتی را در مراسم خاکسپاری اجرا میکند. در مراسم خاکسپاری یا همان تشییع جنازه خواندن آواز یا شعر خوانی در زمان و تایم زیاد تاثیر پذیری زیادی ندارد ولی اشعار کوتاه اگر بصورت رباعی خوانده شود یا شعر فراق و جدایی به صورت تصنیف اجرا شود تاثیر گذاری بیشتری خواهد داشت.

در مراسم خاکسپاری چه تصنیف هایی خوانده میشود؟

یکی از تصنیف های پر کاربرد تصنیف سلام آخر از احسان خواجه امیری است که محمد چراغعلی در گروه ترحیم سرای فانی بسیار زیبا بازخوانی میکند. و یا میتوان اشعار پدر یا مادر را با ضمینه ی وداع و خداحافظی بیان کرد.

 

اجرای تصنیف سنتی خاکسپاری در فضای عرفانی و مذهبی

1- در مراسم خاکسپاری عرفانی تصنیف های خواننده هایی که از وداع گفتن یا آهنگ های غمگین و خاطره انگیز دارند را میتوان اجرا کرد خصوصا ملودی هایی که با گوش مردم آشنا است و مخاطبین با خواننده ترحیم با شنیدن آن همراه با مداح بهشت زهرا زمزمه میکنند.

2- در خاکسپاری مذهبی از اشعار پدر مادر جوان و متوفی استفاده میشود و به هیچ وجه از خواننده ها ی قدیمی باز خوانی نمیشود و همچنین در بین اجرا گریز و اشاره به روضه ی اهل بیت میشود. و نهایتا همراه با مداحی از صدای نی یا مداحی با نی استفاده میکنند.

نمونه کاری که شما در این مطلب مشاهده میکنید، محمد چراغعلی تصنیفی اجرا میکند در تشییع جنازه یک فرهیخته که به تقاضای میزبان و صاحبان عزا قطعه ای از آلبوم قاصدک استاد شجریان را باز خوانی میکند.

برو آنجا که تو را منتظرند .
آهنگساز و نوازنده سنتور این اثر ماندگار استاد پرویز مشکاتیان است که با صدای ماندگار استاد شجریان به اثری تبدیل شده که سالها در تاریخ موسیقی سنتی ایران باقی خواهد ماند، روحشان شاد و یادشان گرامی.

جهت مشاهده نمونه کارهای بیشتر به این صفحه مراجعه فرمایدد.

 

جستجو کردن

ارتباط با ما!

ما به شما تضمین میدهیم، مراسم شما را به بهترین شکل و بالاترین کیفیت مدیریت و برگزار میکنیم
توجه

خدمات ما

آخرین مقالات