سازمان بهشت زهرا

مکان شما:
۲۰۲۱۰۵۰۶_۱۴۳۹۲۰-1

سازمان بهشت زهرا

 مطالبی درباره سازمان بهشت زهرا

بهشت زهرا در تهران بزرگترین قبرستان کشور ایران است که پیشبینی 25 ساله داشته که تا الان ادامه پیدا کرده اولين تلاش براي طراحي/اجرا و راهه اندازی  قبرستان  بهشت زهرا با هدف پايان دادن  به تعدد قبرستان ها آرامستان  گورستان در تهران سال    1345   انجام گرفت.اين تصميم گيري با حضور شهردارتهران و معاونين و رؤساي سازمان آرامستان ها قبرستان ها ی تهران انجام پذيرفت.

 زمين بهشت زهرا  در مسير تهران – قم را که به  مساحت 314 هكتار برای این کار پیشبینی گردید.

بهشت زهرا سال 1349 مهیا شد.

اون زمان اولین قطعه بهشت زهرا قطعه یک بود الان سیصد و بیست و شش قطعه دارد  در ابتدا به علت وجود گورستان ها قبرستان ها و آرامستان های زیاد و فعال درجاهای مختلف تهران با عدم استقبال عمومي به  جهت دفن اموات متوفی میت مواجه و سرانجام دفن اولين متوفي میت  به نام  محمد تقي خيال بهشت زهرا  قطعه1رديف1شماره 1 خانواده ي ارتشي و متنفذ متعلق شد/ رسمی به بهره برداري  قرار گرفت.

از آن روزها تا به امروز بیش از چهل سال مي گذرد و بهشت زهرا به مساحت  314 هكتار با رعايت مصالح شهرنشيني نوين پيريزي شد/ بخاطر رشد جمعيت و توسعه  تهران و به تبع افزايش روند فوت و مرگ ومير اواخر سال 76 دوام آورد.متاسفانه سال 99 بخاطر شیوع کرونا بسیار مرگ و  میر زیاد شد و قطعه 326 بهشت زهرا بسیار میت و متوفی در خود جا داد.مديران سازمان بهشت زهرا  خريد و 110 هكتار زمينهاي قسمت شمالی و شمال شرقي در دستور كار خود قرار داد . پس ازالحاق آن گورستان قبرستان آرامستان شهر دربخش شمالي توسعه يافت.

در بخش  شماره 1 كه در سال 76 شروع  شد

نيز در سال 87 روزهاي پاياني  خود را گذراند

 مديران سازمان بهشت زهرا با تلاش فراوان و نهايت  كسب موافقت همه مسئولين شهرداري هاي محلي. توانستند زمينهاي خريداري شده در قسمت شرقي به وسعت مساحت 160 هكتار را به عنوان بخش  توسعه  شماره 2  در نظر گرفته

  از ابتداي مرداد ماه سال 88 امرکفن  دفن تدفین خاکسپاری تشییع جنازه روزانه شهر تهران دراين قسمت آغاز شده است

قطعات قدیم سازمان بهشت زهرا و قطعات جدید بهشت زهرا از چند راه به هم مرتبط میشوند قطعات قدیمی از قطعه یک بهشت زهرا تا قطعه 299 و قطعات جدید از قطعه 300 تا قطعه 326 ادامه پیدا کرده است که قطعه 326 قطعه ی بزرگ و میشه گفت که بزرگترین قطعه ی بهشت زهرا است که با شیوع این ویروس منحوس کرونا بسیاری از کرونایی ها در این قطعه دفن شدند اما در همه ی قطعات بهشت زهرا بیماران کرونایی دفن شدند فقط چون در اون دوره سال 99 راه اندازی شد بسیار قطعه فعالی بود.

از قطعات قدیم بهشت زهرا زیر گذر گذاشته اند که راه ارتباطی بزرگی است بین قطعات قدیم بهشت زهرا و قطعات جدید بهشت زهرا .

 

جستجو کردن

ارتباط با ما!

ما به شما تضمین میدهیم، مراسم شما را به بهترین شکل و بالاترین کیفیت مدیریت و برگزار میکنیم
توجه

خدمات ما

آخرین مقالات