ختم مجازی – ختم آنلاین – ترحیم آنلاین – یادبود مجازی – ترحیم کرونایی – ترحیم مجازی

مکان شما:
ختم مجازی - ترحیم آنلاین - یادبود مجازی - ترحیم کرونایی - ختم آنلاین - ترحیم مجازی
پخش ویدیو

ختم مجازی - ترحیم آنلاین - یادبود مجازی - ترحیم کرونایی - ختم آنلاین - ترحیم مجازی

برگزاری مراسم ترحیم مجازی:

ختم مجازی، ترحیم آنلاین یا همان یادبود مجازی روش های برگزاری امروزی و شاید بتوان گفت، اجباری ای که حتی در مخیله ما ایرانی ها نمیگنجید که شاید روزی بیاید، مراسم ترحیم بسیار مهم و با شکوه رو بخواهیم روزی به شکل ختم آنلاین و ترحیم مجازی برگزار کنیم.

با توجه به شرایط کنونی و شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مراسم ترحیم یا ختم، بسیاری از مردم دغدغه ی این موضوع را دارند و دل و روانشان ناراحت است از این موضوع که نتوانستند برای عزیزترین کسانشان، مراسم یادبود، مراسم سوم، مراسم هفتم، مراسم چهلم، مراسم سالگرد و بزرگداشت برگزار کنند. حال تکلیف چیست؟ چه باید کرد؟ ویروس کووید 19 یا همان ویروس کرونا تا کی ادامه خواهد داشت؟ حق مردم چیست؟ حق دلهای آنها چه میشود؟ آیا در آینده فکری به حالشان شده؟

مجموعه قدرتمند و پیشرو و خلاق سرای فانی برای حل این مشکل راه حل بسیار موثر و جایگزینی را برای شما به ارمغان آورده و آن چیزی نیست جز، ختم مجازی یا همان ترحیم آنلاین که خیلی از مردم امروزه به اسم ترحیم کرونایی شناخته جستجو کرده و میشناسند. حال اگر از حق نگذریم، جدای معایبی که فضای مجازی تا به امروز داشته، ختم آنلاین، یکی از بهترین و پرکاربرد ترین محاسن فضای مجازی به شمار میرود.

ختم مجازی - ترحیم آنلاین - یادبود مجازی - ترحیم کرونایی - ختم آنلاین - ترحیم مجازی

ختم مجازی یا ترحیم آنلاین چیست؟

همانطور که در بخش قبل به فواید و معایب فضای مجازی اشاره شد، میتوان گفت امروزه این فضای مجازی و یا شاید واقعی، جزء جدا ناپذیری از زندگی شهری و انسانی شده. اما با توجه به شرایط کنونی که حفظ سلامتی و جان عزیزانمان بسیار مهم و حائز اهمیت میباشد، یادبود مجازی حلقه مفقوده شرایط کنونی به حساب می آید.

و اما شاید کمتر کسی در گذشته به این مورد توجه و یا فکر کرده باشد، که خیلی از اقوام، دوستان آشنایانی که به دلایل مختلف، دوری راه و بعد مسافت و بعد منزل، عدم حضور به دلیل بیماری ( دور از جون ) و زمینگیر بودن ( خدایی ناکرده )، درگیری کاری و شغلی، مشغله های فکری و زندگی و بیزنس، مشکل در پرواز و عدم برنامه ریزی و هماهنگی و بسیار دلایل دیگر، ممکن بوده تا به حال به بسیاری از این مجالس ترحیم نرسیده و جا مانده باشند.

اما با مجازی شدن مراسم ختم، دوری از اعضای خانواده به دلیل کرونا، کاهش تردد خودرو ها و به دنباله ی آن کاهش ترافیک، سرشکن شدن هزینه های این نوع مراسمات، خصوصا در این برهه از زمان که تمام مردم عزیز کشورمان دچار مشکل شدید اقتصادی هستند، رفع مشکل بزرگ شرکت نکردن در مراسم ترحیم، و اثر مثبت در مشکلات عاطفی و روحی که در پی برگزار نشدن این مراسمات اتفاق می افتاد.

ختم مجازی - ترحیم آنلاین - یادبود مجازی - ترحیم کرونایی - ختم آنلاین - ترحیم مجازی

دلیل برگزاری مراسم ترحیم به صورت ختم آنلاین:

شاید بتوان گفت بزرگترین فشار روحی برای یک خانواده داغ دیده و رنج کشیده و عزیز از دست داده، برگزار نشدن مراسم ختم و مراسم ترحیم برای یار سفر کرده و متوفی میباشد. لذا با توجه به محدودیت های کرونایی که از سمت ستاد ملی مبارزه با ویروس منحوس کرونا و همچنین جلوگیری از مبتلا شدن شرکت کنندگان در مراسم حضوری، برگزاری مراسم ختم مجازی، بهترین و آخرین انتخاب میباشد.

روش برگزاری ترحیم مجازی:

در ابتدا شما عزیزان میتوانید پس از اینکه از طریق راه های موجود با تیم مجرب سرای فانی تماس حاصل فرمایید و توسط کارشناسان خبره سرای فانی پس از مشاوره کاملا رایگان، راهنمایی شدید، به انتخاب سبک ها، حالت ها و روش های مورد نظر موجود پرداخته و ادامه فراید برگزاری مراسم یادبود را انجام خواهید داد.

1- از مراحل اولیه این مراسم، انتخاب لوکیشن یا همان مکان و محل اجرا میباشد که به انتخاب خود شما میتواند استودیو سرای فانی و یا منزل و یا مکان مورد نظر شما خواهد بود.

2- در وهله ی بعد به انتخاب تاریخ و زمان اجرای مراسم پرداخته، که پس از تعیین، به اطلاع مدعوین شما رسانده شده.

3- و اما آخرین مرحله اصلی حالت های پخش مراسم برای مهمانان و مدعوین گرامی میباشد. به علت فراگیر بودن شبکه اجتماعی اینستاگرام، ما میتوانیم مراسم را به صورت لایو در پیج شخصی و کاری مجموعه سرای فانی و یا در کانال اختصاصی ما بر بستر آپارات به صورت زنده به نمایش گذشته. اما کار به همینجا ختم نمیشود. از آنجایی که راه های متفاوتی برای اجرای لایو یا زنده وجود دارد، انتخاب شما محدود به این دو حالت نبوده، و خودتان میتوانید هر روش و یا بستر مناسب و دلخواهی را جایگزین کنید.

ختم مجازی - ترحیم آنلاین - یادبود مجازی - ترحیم کرونایی - ختم آنلاین - ترحیم مجازی

جزئیات ترحیم کرونایی:

ساخت پیج اینستاگرام به اسم متوفی:

یکی از راهکار هایی که پیشنهاد مجموعه سرای فانی به شما میباشد به این صورت است که، یک پیج اینستاگرام برای عزیز از دست رفته خود درست کرده ( به نام متوفی ) و در این پیج عکس متوفی را در قسمت پروفایل قرار میدهید.

تعیین مکان، تاریخ و زمان اجرا مراسم ترحیم کرونایی:

با برنامه ریزی برای ترحیم کرونایی یا ختم در زمان، تاریخ و ساعت مشخص شده اعلامیه ای نوشته یا از طریق شبکه های اجتماعی، تماس تلفنی و sms برای مرحوم یا مرحومه ی خود که به عنوان مثال در تاریخ و ساعت ذکر شده، از طریق همین پیج اینستاگرامی که ساخته اید، مراسم ترحیم تازه از دست رفته و تازه درگذشته برگزار میگردد.

مشخص کردن نحوه اجرا مراسم ختم مجازی:

میتوان بنا به سلیقه صاحبان عزا مداح یا نوازنده نی ترحیم عرفانی و استفاده از مداح های بهشت زهرا خبره دعوت کرده و برنامه را بصورت زنده اجرا میگردد. برای اطلاع از جزئیات خدماتی که در مراسم ترحیم مجازی و آنلاین میتوانید داشته با شید به صفحه ارتباط با ما مراجعه کنید.

راه حل برای جاماندگان از مراسم ختم آنلاین و دوستداران آن مرحوم:

در ادامه خدمتتان عارضیم که شما میتوانید فیلم را در خاتمه مراسم ترحیم کرونایی در لایو اینستاگرام ذخیره کرده، دوستان آشنایان و عزیزانتان که نتوانستند در مراسم ترحیم حظور داشته باشند، در طول بیست و چهار ساعت شبانه روز میتوانند مراسم ترحیم را مشاهده کنند.

حال جدای از اینکه فیلم ذخیره شده به عنوان پست ذخیره میشود، شما میتوانید عکسها و فیلم های عزیز از دست داده خود را از روز زادروز و تولد تا لحظه پایان، خداحافظی، مرگ و سفر آخرت تهیه کرده و در پیج قرار دهید تا همیشه یاد و خاطر آن مسافر الهی برای همگان اللخصوص کسانی که همیشه او را یاد کرده، و دائما به فکر او هستند، و گاهی اوقات دل تنگ او میشوند زنده بماند.

دسترسی به فایل های مراسم ترحیم مجازی:

اما یک سوالی در مورد ترحیم کرونایی پیش می آید و آن این است که آن دسته از عزیزانی که به اینستگرام دسترسی ندارند چه باید کنند؟ در جواب باید گفت، همانطور که در نحوه برگزاری مراسم توضیح داده شد، این مراسم میتواند از بستر های دیگری علاوه بر اینستاگرام مثل آپارات و … پخش گردد، اما اگر صحبت از دسترسی به فایل های مراسم برای بعد از اجرا میباشد، این فیلم ها و عکس ها را میشود در کانال تلگرام یا واتس اپ ذخیره کرد تا از کسانی که به موارد فوق دسترسی نداشتند از این روش ها استفاده کنند.

خدمات صوتی و تصویری سرای فانی:

شما عزیزان میتوانید در صورت تمایل برای بالا رفتن کیفیت کار و زیبا دیده شدن مراسم  برای تدوین و صداگذاری فیلم ها و عکس های متوفی  اقدام کرده و با تدوین و گذاشتن زیر صدا باعث تداعی خاطرات و مرور گذشته ها و خاطرات شوید.

در طول و مدت زمان ساخته شدن این عکس ها، در اول وسط و یا آخر این فیلم ها و کلیپ ها برای عزیز سفر کرده و متوفی طلب آمرزش و علو درجات میکنیم و از بینندگان میخواهیم دست به دعا برداشته و ان شا الله به فضل و کرامت پروردگار عالمیان روح آن مرحوم یا مرحومه ( متوفی ) در آرامش باشد و از آنجایی که همه ما انسان ها ممکن الخطا هستیم، از همه تقاضا میکنیم تا اگر از این مسافر آخرت و یار سفر کرده به دیار باقی، خوبی یا بدی دیده اند حلالش کنند.

ما قطعا در آینده بسیار نزدیک راه حل های دیگر و مناسب تر، امکانات و خدمات بیشتر به این سرویس یادبود مجازی و ترحیم یا ختم بدون حظور مهمان یا مدعوین بصورت حضوری و فیزیکی را اضافه خواهیم کرد.

جستجو کردن

ارتباط با ما!

ما به شما تضمین میدهیم، مراسم شما را به بهترین شکل و بالاترین کیفیت مدیریت و برگزار میکنیم
توجه

خدمات ما

آخرین مقالات