دنیا قبر بهشت زهرا

مکان شما:
دنیا قبر بهشت زهرا

بد نیست نگاهی عمیق به دنیا و راحتی و ناراحتی در این دنیا بیندازیم، بهشت زهرا آخر ناراحتی ها است؟ آیا دیگر بعد از مرگ همه ی دغدغه ها تمام میشود؟ این دنیا قبر بهشت زهرا است، تصویری تکان دهنده، غمیگین و دلسرد، آری به راستی همه چیز در اینجا پیایان می یابد. واقعا پس از مراسم خاکسپاری و خواندن مداح بهشت زهرا که همه میروند، دیگر پایان ماجراست!؟

نگاهی عمیق به دنیا قبر بهشت زهرا

جدای حرف های حاشیه ای و بی سر و ته، این مطلب بسیار اثر گذار است، در این مقاله نگاهی به دنیای قبر در بهشت زهرا می پردازیم.

دنیا از نظر مولانا همچون زنی جادوگر است که مردم را با سحر و جادو فریب میدهد. باید پذیرفت که دنیا و متعلقات دنیا دائما یکسان و یکنواخت نمیباشد. مثلا یک بیماری مثل کرونا، بیماری های قدیمی مانند وبا و… چرخه ی عادی زندگی ها را تغییر میدهند.

اما همین دنیا ای که اینگونه درباره او سخن میگوییم، پر از زیبایی هم است. اما نکته اساسی اینجاست، به واسطه ی دنیا نباید از خدا غافل شد. قارون با آن همه قدرت و دارایی، سیم زر اکنون کجاست؟ این دنیای جادوگر با متعقات خود، چه عقده ها و گره هایی که در کار بشر ایجاد کرده است.

حال و هوای انسان معمولی بعد از مرگ

وقتی یک انسان میمیرد هیچ اثری در ادامه ی حیات نمیگذارد. وقتی مردم عادی میمیرند اقوام نزیک تا چند ماه ناراحتی و غصه ی از دست رفتن عزیزشان را دارند و بعد از مدتی نبودش عادی میشود.

اثرات انسان معروف پس از مرگ

وقتی شخص معروف یا نفرات برتر از نظر سیاسی و قدرت در یک کشور و جامعه از دست میروند در روزنامه ها و مجلات رسانه ها اعلام میشود و فوقش یک روز را تعطیل و عزای عمومی اعلام میکنند. در ادامه هیچ تغییری پیدا نمیشود. چه بسیار انسان ها در طول تاریخ بوده اند که عقیده و تصورشان بر این بوده که فکر میکردن بعد از مرگشان کار و حرفه ی آنها لنگ میماند و کسی نمیتواند جایگزین آنها شود ولی کاملا در اشتباه بوده اند و تاریخ این موضوع را ثابت کرده است. همیشه باید در زندگی نگاهی به دنیا قبر و بهشت زهرا بیاندازیم، نگاهی به وضعیت مردم در دنیا بیاندازیم.

تضادها و تفاوت ها در مردم دنیا

1- بعضی ها دارای استعداد های فوق العاده هستند و ذاتا باهوش، اما در انجام کارها همت و اراده ی خوبی ندارند.

2- بعضی از مردم همت بالایی دارند اما به بیراهه خرج میکنند و هدف و ایده ی مناسبی برای این انرژی را ندارند.

3- افرادی هستند که بسیار کریم، خیر خواه و بخشنده، اما پولی ندارند که خیرات کنند.

4- افراد دیگری هستند که بسیار غنی و ثروتمند هستند اما دلی برای کار خوب کردن و قدم برداشتن برای همنوع خود ندارند.

5- یکسری از مردم هستند با فرهنگ و اصیل. اگر حتی فرزندان بسیار زیادی داشته باشند همه را به نحو احسنت تربیت میکنند اما بچه دار نمیشوند.

6- یک دسته افرادی را میبینیم که اصلا تربیت و فرهنگ خوبی ندارند، اما بالای پنج شش تا فرزند دارند.

7- در ضمینه ی ازدواج کسانی که دنبال این هستند که همه ی نکات مثبت و قابل قبول در طرف مقابلشون باشه اما ممکن نیست ( شخصی که زیبا و جذاب و کاریزما داره با وفا نیست، و فردی که بسیار خوش اخلاق و وفادار و با اخلاق است چهره ی زیبایی ندارد )

اینجا برای یک انسان سوالاتی پیش می آید که چرا در این دنیا همه چیز به هم زنجیر وار هماهنگ نیست؟ چرا مدیریت در این امور نیست؟

در جواب این سوال ها باید گفت که اگر انسان نگاهش را به دنیا تغییر دهد میبیند که اتفاقا اینطور نیست همه چیز در این دنیا سر جای خودش است و مدیر این جهان هستی خداوند متعال با بزرگی و درایت خودش به درستی مهره ها را چیده است. اما خیلی چیزها برای انسان قابل درک نمیباشد. خداوند متعال همه ی دنیا را با هدف و قصد خودش اینگونه طراحی کرده است. باید اینگونه تعریف کرد از دنیا که همه ی دنیا یک مجموعه ای است از کل نامنظمی های درونش و کل آشفتگی های درونش، در همه جای این دنیا اثری از یک نیرویی از سوی خداوند دیده میشود که این نیرو هدفش بر هم زدن تناسبات میباشد.

در مجموع باید گفت خداوند متعال این دنیا را طوری آفریده است که هیچکس درون آن به راحتی و آرامش مطلق نرسد.هر چقدر تلاش میکنی باز میبینی گه یک مانع بزرگی هست که این مانع نمیگذارد که لذت و خوشحالی تو به اوج خودش برسد. این شعر خیلی انسان را به فکر فرو میبرد.

گر لبی پر خنده داری با خود و با دیگران

عاقبت دست طبیعت اشکبارت میکند

خیلی ها هستن زندگیشون عاشقانه است اما از نظر مالی ضعیف هستن. بعضی ها پولدار هستن اما زندگی زناشویی خوبی ندارند. یکسری ها هستند هم پول دارند هم زندگی خوب و عاشقانه ولی فرزند معلول خدا بهشون میده، بعضی ها هم هستند که تا آخر عمرشان بچه دار نمیشوند. یک حکم و قانون است که سقف لذت های دنیا تا یک حدی است و از آن بیشتر نمیشود. از هر موقعیتی استفاده کنی و تلاش کنی نمیتونی از یک محدوده ای بیشتر لذت ببری از دنیا.

خداوند در قران بیان میکند که من انسان را در رنج و سختی خلق کردم .

اینجا برای خیلی ها سوال پیش می آید که چرا خداوند انسان را در رنج خلق کرده ؟؟؟؟؟

خداوند با توجه به هدفش از آفرینش انسان آن را رنج خلق کرده است. هدف خداوند چیست؟ تنها و تنها رشد انسان است. رشد تنها هدف است و لذت نیست. رشد در کنار سختی و مشقت اتفاق می افتد. انسانی پیدا نمیشود که از اتفاق شاد درس بزرگ گرفته باشد. در تاریخ انسان های بزرگ را نگاه کنید. آدمهای بزرگ سختی و مشقت های زیادی در زندگی خود متحمل شدند. بزرگی از مدیران ارشد دنیا یک جمله ی معروفی داره که برای تست خود انسان است.

انسان از خودش باید بپرسد میخواهی بدانی که رشد داری یا نه باید ببینی راحتی یا سختی میکشی، اگر راحتی بدون که رشدت متوقف شده است. اما اگر هنوز داری سختی میکشی بدون داری رشد میکنی. خداوند متعال در دنیا مدام عادت ها را به هم میزند.

دلیل: عادت = راحتی = توقف رشد

در این دنیا نه فقیران و نه ثروتمندان راحتی دارند. تنها کسانی در این دنیا موفقند که دنیا را با تمام سختی هایش قبول کرده باشند. امیدوارم مطالب سرای فانی سودمند بوده باشند.

جستجو کردن

ارتباط با ما!

ما به شما تضمین میدهیم، مراسم شما را به بهترین شکل و بالاترین کیفیت مدیریت و برگزار میکنیم
توجه

خدمات ما

آخرین مقالات